Начало     Карта на сайта     Контакти     En

Инспекция на кмета на София на строителството на Линия 3

На 26.04.2017 г. кметът на гр. София Йорданка Фандъкова направи инспекция за напредъка на Метростанция 14 в кв. Красно село, която е част от Проекта за разширение на метрото в София - Етап 1 от Линия 3, включен в Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.

Първият етап на проекта за Линия 3 представлява метроучастък с дължина 7,8 км и 8 метростанции, доставка на 20 метровлака, с опция за автоматично управление на движението, и изграждането на ново депо за обслужване на влаковете на ул. Житница.

Строителните дейности се изпълняват по график, като общо до момента са извършени около 30% от работите по участъка. В периода 15-20 май през метростанция "Красно село" ще премине тунело-пробивната машина, която след това ще се насочи към Метростанция 12, кръстовището на бул. България и бул. И. Е. Гешов. Изградена е и половината от конструкцията на подземното преминаване на ул. Житница под бул. Цар Борис III. Цялостно кръстовището на бул. "Цар Борис III" и "Житница" ще бъда завършено през лятото на 2018 г. Започнато е и производството на метровлаковете, като през втората половина на 2018 г. ще пристигнат първите 5 влака. Одобрени са и изготвените от Сименс технически проекти за системите за автоматика и управление, както и за автоматичните врати за отделяне на пероните на станциите от влаковете.

Срокът за завършване Етап 1 от Линия 3 е месец септември 2019 г. в т.ч. строителство, монтаж на оборудване, пусково – наладъчни работи и въвеждане в експлоатация.

 

 

 

Заедно с него в настоящия програмен период на ОПТТИ е включен и Етап II от Линия 3, като трасето на двата етапа е по направлението: „Бул. Владимир Вазов – бул. Евлоги и Христо Георгиеви – Орлов мост – НДК – ж.к. Красно село – ж.к. Овча купел”, с дължина 11,6 км и 12 метростанции.

Етап II е с дължина 3,8 км и 4 метростанции. Метроучастъка ще се изпълнява на две обособени позиции с по две метростанции и тнунелите между тях. По трасето се изграждат четири подземни метростанции /МС15,16,17 и 18/. Чрез подлезна връзка от крайната станция ще се преминава под Околовръстното шосе, като тя има изходи към ж.к. Овча Купел, към кв. Горна баня и предвидената по този проект ж.п. гара на линията София – Перник. Тръжните процедури за избор на Изпълнители и Инженер-Консуртант за този участък са приключили, а в момента се извършват отчуждителните процедури. През м. май е планирано да започне и изпълнението на договорите. Участъкът от Етап II следва да бъде завършен през есента на 2019 г.

 

Прогнозното натоварване с пътници на участъците от линията – Етап 1 и Етап 2 на Линия 3 е над 130 хил. пътн. на ден, като освен това тя прави интермодални връзки с основни входни артерии в града, с националната жп мрежа в кв. Горна Баня, а чрез първата и втората линия на метрото, прави връзка с аерогара София, Централна Ж.П. гара и Автогара София. Другите основни обществени ползи от изграждането на двата етапа на Линия 3 са: спестено време от пътувания – 35 хил.часа дневно; намаление на трафика по трасето до 25%; намаление на броя на автомабилите в движение – 14 хил. автом. дневно; намаление на изхвърляните вредни газове – над 11 хил. тона годишно.

 


"Метрополитен" ЕАД 2016 | Всички права запазени
By: xdm