Начало     Карта на сайта     Контакти     En

Кметът на София Йорданка Фандъкова инспектира метростанция „Летище”

 На 30-ти юли 2014 г. Йорданка Фандъкова направи инспекция на метростанция „Летище, която е част от Лот 1, Етап III от Проекта за разширение на метрото в София, който се изпълнява по Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г. с финансиране от Европейския фонд за регионално развитие. На събитието присъства и изпълнителния директор на „Метрополитен” инж. Стоян Братоев, представители на изпълнителя и др. 

 

Кметът на гр. София отбеляза, че изпълнението на участъка на метрото от бул.”Цариградско шосе” до летището е над 70%. Метростанцията, която има връзка с пътническия терминал 2 на летището, е изпълнена на 80%. Завършен е грубият строеж, покривната конструкция. Станцията е надземна има директна връзка с пътническия терминал. Работите се изпълняват по график. В момента се изпълнява и участъка от ж.к. „Младост” I до Бизнеспарка в ж.к. Младост 4, Лот 2 от същия проект, като общия му физически напредък възлиза на около 55%. Двата участъка се предвижда да бъдат завършени през април 2015 г. като метромрежата ще нарасне от 31 км и 27 станции на 40 км и 35 метростанции.

 

Кметът на София посочи също, че продължава разширението на метрото. На 1 август започва строителството на участъка от метростанция „Джеймс Баучер” до ул.”Сребърна”. Този участъкът включва трасе с дължина 1,3 км и една подземна метростанция - с изходи на кръстовищатата на бул. ”Черни връх” с ул.”Хенрих Ибсен” и ул.”Сребърна” и с ул.”Филип Кутев” (бъдещ бул. Т.Каблешков).
Строителството на участъка ще се извършва по следния начин: тунел под бул.”Черни връх” от МС ”Джеймс Баучер” до ул.”Сребърна” с дължина 900 м и тунелен участък за смяна на посоката на движение на влаковете южно от кръстовището на бул.”Черни връх” с ул.”Филип Кутев” с дължина 200 м – подземно по класически Нов австрийски тунелен метод без да се разкрива терена. Метростанцията и подземните подлези под кръстовищата на бул.”Черни връх” с ул.”Сребърна” и ул.”Филип Кутев” ще се изпълняват по открит способ, в изкопи, укрепени с шлицови стени, в които ще се изградят конструкциите на станцията, подлезните части и входовете към нея.
            По време на строителството ще се реализират няколко временни организации на движение съобразени с отделните етапи на изграждане на участъка.
Етап І- преместване на инженерни мрежи в източната на строителната площадка, изпълнение на източните шлицови стени на метростанцията и на работна шахта до колелото на трамвая, северно от кръстовището с ул. Сребърна. През този етап с начало 01.08.2014г. и продължителност от 4 месеца ще се организира двупосочно движение в две ленти в източната половина на бул. Черни връх, северно от кръстовището с ул. Сребърна и еднопосочно в две ленти в южна посока по бул. Черни връх между ул. Сребърна и ул. Ф. Кутев и два обходни маршрута в северна посока – съответно по ул. Х. Ибсен, ул. Е. Станев и ул. Ф. Кутев и ул. Ф. Кутев, ул. Д. Бояджиев и ул. Сребърна.
Етап ІІ – преместване на инженерни мрежи и изпълнение на западните шлицови стени на станцията, подземни работи в тунелите и изграждане на конструкцията на станцията. Пози етап е с начало месец декември 2014 г. до септември 2015 г. Движението при него ще се организира двупосочно в по една лента в западната част на бул. Черни връх северно от кръстовището с ул. Сребърна, еднопосочно в една лента по бул. Черни връх и двупосочно по два обходни маршрута-– съответно по ул.Х.Ибсен, ул.Е.Станев и ул.Ф.Кутев и ул.Ф.Кутев, ул.Д.Бояджиев и ул.Сребърна.
 
Постигнатата тръжна цена за участъка възлиза на 42,370млн.лв. СМР и 0,196млн.лв. строителен надзор или общо 21,7 млн. евро, което прави 16,7 млн. евро – най-ниска стойност за подземен участък от изградените или изгражданите в момента участъци на метрото в София. В тази стойност влиза реконструкции на засяганите инженерни мрежи, изграждане на конструкциите на станцията и тунелите, възстановяване на пътните платна на булеварда между ул. Сребърна и ул. Филип Кутев, релсов път и контактна релса, архитектурно оформление на станцията, системи за електроснабдяване на трасето, транспортна автоматика, комуникации, диспечерско управление и др. общо 18 системи за управление и функциониране на участъка.
Възложител ( Бенефициент) – СО - Метрополитен ЕАД
Изпълнител: Обединение „Метро Черни връх”.
Срок на строителство: 22 месеца от датата на започване (01.08.2014 г.), като участъкът следва да бъде завършен на 01.06.2016 г.

"Метрополитен" ЕАД 2016 | Всички права запазени
By: xdm