Начало     Карта на сайта     Контакти     En

Стартира строителството на метрото от ж.к. Младост 1 до Бизнес парка в ж.к. Младост 4

 

На 25.04.2013г. президентът на Република България Росен Плевнелиев заедно с кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, служебният вицепремиер и министър по управление на средствата от Европейския съюз Илияна Цанова и служебния министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев стартираха строителството на разширението на метрото в отсечката от ж.к. Младост 1 до Бизнес парка в ж.к. Младост 4.
 
Президентът на Република България отбеляза, че проектът за разширение на столичното метро е сочен за успешен пример както на българско, така и на европейско ниво. „С този проект ще свържем не само кв. Младост 1 с кв. Младост 4, но ще осигурим и бърза връзка с учебни заведения и един от най-развитите технологични центрове в София – Бизнес парка в Младост 4”, каза министър Кристиан Кръстев. Благодарение на средствата от Оперативна програма „Транспорт”, през 2012 г. завършиха първите два етапа от Проекта за разширение на метрото с обща дължина 13,5 км с 13 нови метростанции. През месец ноември 2012 г. започна строителството на Лот 1 от Етап III на проекта, включващ трасето „Бул. Цариградско шосе – ж.к. Дружба – летище София” с дължина 5 км и 4 метростанции, с краен срок на завършване – април 2015 г.
 
Лот 2 от Етап III – „ж.к. Младост 1 – Бизнес парк в ж.к. Младост 4” е с обща дължина 2,7 км и 3 метростанции. Срокът за завършване на участъка и на етапа като цяло е 25.04.2015 г. Цялото трасе е подземно, а строителството му е предвидено да се извърши по открит способ в укрепени изкопи.
От метростанция „Младост I” трасето продължава под бул. „А. Сахаров”, като преди кръстовището му с бул. „А.Малинов” то свива на юг и продължава под пътното платно на бул. “А. Малинов”. Първата метростанция е разположена между бул. “А.Ляпчев” и ул. “Балан”. Станцията има изходи в кръстовищата на тези улици с бул. „А.Малинов”, а така също между тях от страната на Макдоналдс и от страната на маг. Деница.
След тази метростанция трасето продължава под пътното платно на бул. „А. Малинов” до кръстовището му с бул. „А. Москов” /до хипермаркет ХИТ/. Под това кръстовище е разположена следващата метростанция, като тя има изходи към ж.к. „Младост 2” и към ж.к. „Младост 3”.
Третата метростанция от участъка е разположена също под пътното платно на бул. „А. Малинов”, южно от кръстовището му с ул. „Самара”. Станцията има изходи западно и източно от пътното платно на бул. „А.Малинов” на кръстовището му с ул. „Самара” и до Бизнеспарка в ж.к. „Младост 4”.
За целите на строителството участъкът е разделен на две обособени позиции. Първата обособена позиция включва трасе с две метростанции - от МС „Младост 1” до метростанцията на кръстовището на бул. „А.Малинов” и бул. „А.Москов” включително. Изпълнител на тази ОП е Обединение „Метро Билд Младост”. Постигнатата тръжна цена на участъка възлиза на  53,899 млн. лв.
Втората обособена позиция включва трасето от горното кръстовище до Бизнеспарка в ж.к. „Младост 4”. Изпълнител на тази ОП е Oбединение „Геометро Б.П”. Постигнатата тръжна цена на участъка възлиза на  31,489 млн. лв.
Общия размер на финансиране за Лот 2 възлиза на 85 767 683 лв. без ДДС, в т.ч. 78 962 771 лв. от Оперативна програма „Транспорт” 2007 – 2013 г. (Европейски фонд за регионално развитие и Национален фонд) и 6 804 912 лв. местно съфинансиране.
Независим надзор на участъка е Обединение „МИК”.
Бенефициент на проекта е Метрополитен ЕАД
Управляващ орган на ОП „Транспорт” е Дирекция „Координация на проекти и програми” в МТИТС.
Собственик на изгражданата инфраструктура е Столична община.
Апликационната форма за финансирането на проекта на Етап III е одобрена от Европейската комисия на 12.12.2012.
Прогнозните основни обществени ползи от реализацията на започвания на 25.04.2013г Лот 2 на Етап 3 на Проекта за разширение на метрото са:
 - Прогнозен брой пътници в участъка  – 32 хил.пътн.дневно;
 - Спестено време за пътуване при ползването на метрото – 5000 часа дневно;
 - Намален брой леки автомобили след пускането на метрото – 6 хил.автомобила;
 - Намаление на трафика в ж.к.Младост – над 25%;
 - Намаление на вредните вещества изхвърляни от двигателите с вътрешно горене 4 хил.тона годишно;
- Намаление на количеството на използваните горива вследствие намалените лични и обществени превозни средства след пускането на участък  – 2500 хил.тона годишно.

 

 

 

План и профил на трасето на Лот 2, участък „ж.к. Младост 1 – Бизнес парк в ж.к. Младост 4”


"Метрополитен" ЕАД 2016 | Всички права запазени
By: xdm