Начало     Карта на сайта     Контакти     En

Откриване на "Корпус за ремонт на влакове" и "Разширение на депо Обеля" на метрото в София

На 20.01.2013 г. министър председателят на Р. България Бойко Борисов откри разширеното депо и корпуса за ремонт на влакове на столичното метро, заедно с министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, кметът на гр. София Йорданка Фандъкова и изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев.

“Това е поредната добра и ефективна инвестиция от Оперативна програма “Транспорт”, съвместно със Столична община и Метрополитен. Инвестицията само в завода е над 17 млн. лв., а от началото на дейностите тя надхвърля 27 млн. лв.” каза Ивайло Московски. “Жителите и гостите на столицата всеки ден виждат новите мотриси и хубавите метростанции, но сега може да видите и как се затваря целият цикъл и къде влаковете получават обслужване, за да могат ежедневно да се ползват от хората”, допълни министър Московски.

 

 

 

Обектът включва следните няколко подобекта:
1.      Разширение на основен корпус „Депо” – строително завършване и изпълнение на инсталации в халета 5, 6 и 7 с оглед разширение на базата за обслужване на подвижния състав, във връзка с увеличения брой влакове с доставените по ОП ”Транспорт” 18 нови влака.
Халетата служат за гариране, технически преглед, обслужване и профилактика на влаковете и са оборудвани с 10 гаражни коловоза с дължина за гариране на по два влака всеки или общо за 20 влака. В едно от халетата на отделен коловоз е монтиран специален канален струг на фирма „Хегеншайд” -Германия за препрофилиране бандажите на колоосите при изминаване на определен брой километри от влаковете и износване реборда на колелата.
Освен гаражните коловози в част от хале 6 е изпълнен бояджийски цех с камера за външно боядисване на вагони, а в 7 хале е монтирана миялна машина за автоматизирано миене на влаковете. Към този подобект на депото е завършена и сграда за ГСМ (за съхранение на масла, грес и химикали).
2.      Сграда на Административно-битов корпус за нощувка и предпътни прегледи на машинистите. Сградата разполага със стаи за почивка и нощувка на машинисти и кабинети за предпътни прегледи на машинистите преди излизането им на смяна.
Стойността на подобектите от т.1 и 2 възлиза на 8,8 млн. лв.
3.      Корпус за ремонт на подвижен състав. Състои се от четири халета с обща площ 10 600 м2. Халетата са специализирани за извършване на ремонт на отделните части на метровлаковете. Две от халетата са оборудвани с ревизионни канали и крикове, с които се вдига коша на вагоните на цял влак. Има възможност едновременно да се вдигнат четири броя метровлакове. Там се извършва ремонт на коша на вагона и цялото електрическо и пневматично оборудване на влака. Талигите заедно с тяговите двигатели се прехвърлят в хале № 4 по вътрешен технологичен път. В това хале е организирано и технологично оборудване за ремонт само на талигите и съставните им части.
В корпуса за ремонт се извършват заводски ремонти на метровлаковете. Това са: подемен ремонт, среден ремонт и капитален ремонт, които се извършват при преминаване на определен пробег на влака, дадени от завода производител.
В халетата са монтирани стендове за изпитване и настройка на отделните възли и части от механиката, пневматиката, електрическите системи и електронните системи за управление на влака. Тези стендове са разработени и изработени от български фирми. Голяма част от тях са уникални и специализирани точно за определени дейности за проверка, снемане на характеристики и тариране на всички системи и възли на влаковете.
Корпусът за ремонт е свързан с коловозното развитие на депото със служебни ж. п. коловози. В сградите са монтирани отоплителни котли, работещи с природен газ, доставян по газови връзки от газовата мрежа на София-газ.
Стойността на корпуса за ремонт на влаковете възлиза на 8,5 млн. лв. Изпълнител на строителните работи, доставката и монтажа на оборудването е обединение между фирмите „Станилов” ЕООД и „Атко-Трейд” ЕООД.
 
Строителството на горните подобекти е започнато през 2011 г. и е завършено на 19.12.2012 г. Заводът за ремонт на влаковете и другите новозавършени подобекти към депото са приети от Държавна приемателна комисия и имат Разрешение за ползване от 17.1.2013 г. Бенефициент – Метрополитен ЕАД.

 


"Метрополитен" ЕАД 2016 | Всички права запазени
By: xdm