Начало     Карта на сайта     Контакти     En

Еврокомисар Самецки и министър Плевнелиев се запознаха с напредъка на метрото в центъра, част от проекта, който се съфинансира чрез Оперативна програма „Транспорт” от Европейския фонд за регионално развитие

Еврокомисар Павел Самецки и министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев се запознаха с напредъка по изграждането на метрото в центъра.

На 22.10.2009 г. Еврокомисарят по регионалното развитие Самецки и водената от него делегация, заедно с министъра, посетиха обектовия офис в близост до метростанция 10-II („Свети Наум”) и тунела под бул. „Черни връх”. Изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД инж. Стоян Братоев и Директорът на проекта от страна на Инженер-Консултанта (Консорциум С.И.М.) с водещ партньор фирма „Систра” (Франция) – г-н Венсан Русло, направиха презентация на проекта, който е разделен на две обособени позиции. Проектът е на стойност 247 хил. евро, като 185 млн. евро са от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма „Транспорт”, 28 млн. евро – от Националния фонд, 62 млн. евро - от Столична община и 49 млн. евро от бенефициента.

След това делегацията посети самите строителни площадки, като председателя на Съвета на директорите на ТРЕЙС доц. д-р инж. Николай Михайлов запозна делегацията с методите на работа и дейностите, извършени до момента. Представителите на делегацията коментираха, че Проекта за разширение на метрото в София е пример за това как се работи по европейски проекти. По време на проверката беше установено, че се спазват всички изисквания за строителството, работите се изпълняват в срок и е реализиран значителен напредък, без да се прави компромис с качествотo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

Констатира се, че към средата на месец октомври по договора на Обособена позиция ІІ (участъка от бул. „Патриарх Евтимий – бул. „Черни връх”) е реализиран съществен напредък. Строителството върви по план и към момента има 17% изпълнение по натури спрямо общия график на проекта. Работи се по изграждането на метротунела между МС10 и МС 11, като са изпълнени участък по открит способ (подходна рампа) и стартова шахта с обща дължина 80 м. От участъка, изпълнен по нов австрийски метод, вече са изградени над 60 м. При МС 10, до хотел „Хемус”, бе въведена временна организация на движениието, като са направени допълнителни пътни платна, преместено е трасето на трамвая, стълбове, контактната мрежа, елинсталации, светофари и др. При МС 10 е направен котлован, укрепен с пилотно-анкерна конструкция. В момента се работи по вътрешната конструкция на южния вестибюл на метростанцията.
В изградената част от трасето под НДК, след почистване и саниране е преведена в готовност за полагане на релсов път и други съпътстващи инсталации. В зоната на МС11-II („Джеймс Баучер”) на бул. „Черни връх”, са изготвени пълен комплект проекти за изместване и реконструкция на цялата съществуваща подземна инфраструктура и е започнала тяхната реализация.

Вторият метродиаметър е разделен на две части - от „Надежда” до бул. „Патриарх Евтимий” и от „Патриарх Евтимий” до „Черни връх”. Първата част ще е с дължина 3,8 км, а вторият- 2,6 км. Сред очакваните ползи са намаляването на катастрофите с 60 хил. броя на година, 43 хил. часа дневно ще бъдат спестени от пътуване, 9500 хил. тона горива ще бъдат спестени за година, 11,5хил. тона по-малко вредни емисии ще се изхвърлят в атмосферата.
В момента с метрото от ж.к."Младост 1" до центъра се пътува за 12 минути, докато с друг транспорт - за 40 - 50 минути. Допустимата скорост за метрото е 80км/ч. и е задвижена процедурата за закупуване на още 3 влака, за да може да се намали интервала на движение на влаковете по линията.
С реализацията на изключително важните участъци ще се осигури мощен, скоростен, извън-уличен, масов градски транспорт по едно от най-натоварените направления на столицата и ефективни интермодални връзки с главните транспортни възли на града, обясни в изложението си инж. Братоев. След финализирането на втори метродиаметър и извършваното паралелно строителство от Столична община се предвижда, през 2012 г. метрото в София да има две линии с обща дължина около 31 км и да превозва дневно над 420 хил. пътника.
 


"Метрополитен" ЕАД 2016 | Всички права запазени
By: xdm