Home     Sitemap     Contacts     BG

Кметът на гр. София провери напредъка в изпълнението на участък „Младост 1 – бул. Цариградско шосе”

 На 1-ви септември 2011 г. кметът на гр. София, Йорданка Фандъкова посети метростанция 19-I (Цариградско шосе) и МС 18-I (Младост 3), двете станции от Лот 2 – „Младост 1 – бул. Цариградско шосе”, част от трасето през Дружба до летище София. Участъкът от Лот 2 е включен за изпълнение в ОП „Транспорт като Етап II на Проекта за разширение на метрото в гр. София, заедно с участъка от ж.к. „Обеля” до „Пътен възел Надежда”. На инспекцията присъства и заместник-кмета по транспорта Любомир Христов, изпълнителния директор на „Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев и представители на изпълнителя и строителния надзор на участъка.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова сподели, че метрото от "Младост 3" до бул. "Цариградско шосе" може да бъде пуснато в експлоатация през месец май догодина. Конструкцията на метростанцията в "Младост 3" е завършена напълно, а архитектурните работи са напреднали – над 65% изпълнение. Извършени са около 80% от цялостния обем строително-монтажни работи по участъка, като конструкциите на тунелите в целия участък са изцяло завършени и започва монтаж на електричество, ескалатори и асансьори. Едновременно с пуска на метрото ще бъде открит и големият буферен паркинг за около 1300 леки автомобили.

Изпълнението на Лот 1 – участък „ж.к. Обеля – Надлез Надежда” също е в напреднала фаза. Изцяло са изпълнени конструкциите на две от метростанциите – „Надежда” и „Хан Кубрат”и над 80% от конструкциите на другите две метростанции. На метростанция „Надежда” са изпълнени и около 70% от довършителните работи. Бул. Ломско шосе е  изграден от ул. „Бели Дунав” до надлез „Надежда” – с по 3 ленти в двете посоки – по две за движение, една за надлъжно паркиране и велоалея. Общото изпълнение на строително-монтажните работи на участъка е около 80%.

По време на посещението на метростанция „Младост 3” кметът на гр. София представи и вариантите за трасе на трети метродиаметър. В процеса на извършване на проучванията за трасе от избрания с международен конкурс консултант, „Метропроект – Прага”, са разгледани основните възможни трасета и за тях е определено разполагането с план и профил, местоположението на метростанциите, размера на пътническите потоци и плътност на населението, технико-икономически и експлоатационни параметри и други. Самите варианти можете да видите тук.

На 26-ти август експертният съвет, назначен от Столична община, със заповед обяви обществено обсъждане на 5-те варианта за трасе. Предвидено е на 14, 15 и 16 септември да се осъществят още три представяния в отделните райони, през които минава трасето – на 14-ти - район „Овча Купел”, на 15-ти – за райони „Красно село” и „Триадица”, а на 16-ти – „Средец”, „Оборище” и „Подуяне”. Дискусията и общественото обсъждане ще се проведат на 26-ти септември от 16:30 ч. в аула „Максима” на Университета по архитектура, строителство и геодезия.

 

Съгласно заданието, електрозахранването е предвидено с пантограф с горна контактна мрежа, а автоматиката е аналогична на прилаганата на новите западноевропейски метрополитени. Това позволява използването на безшумен скоростен подвижен състав и ще даде възможност за голямо разнообразие на фирми, които биха се конкурирали при доставката на мотрисите.

Финансирането на подготовката на проекта за третия диаметър се извършва по Приоритетна ос „Техническа помощ” на Оперативна програма „Транспорт”. Освен посочените варианти, в тази подготовка е включено и изготвяне на пълен Идеен проект, Регулационен план, материали за подготовка на доклад за ОВОС, Анализ „Ползи-Разходи”, в. т.ч. определяне на ползите от линията, финансов анализ и анализ на риска за проекта. Подготовката на тези материали трябва да приключи до края на 2012 г., с оглед предлагането на проекта за включване в оперативните програми за периода 2014-2020 г.

 


"Metropolitan" EAD 2016 | All rights reserved
By: xdm