Home     Sitemap     Contacts     BG

Откриване на Етап I от бул. „Ломско шосе” – от ул. „Бели Дунав” до ул. „Хан Кубрат”, разположен над изградените конструкции на метрото

Днес министър-председателят Бойко Борисов, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и кметът на София Йорданка Фандъкова откриха първия етап от новоизградения бул. "Ломско шосе".

Участъкът от булеварда е подобект от строителството, свързано с изграждането на Лот 1 от Етап ІІ на Проекта за разширение на метрото – участък "ж.к.Обеля - Надлез Надежда", който е включен в Оперативна програма "Транспорт" с финансиране от Кохезионния фонд на ЕС и местно съфинансиране. Стойността на изградения участък от булеварда и съпътстващата го инженерна инфраструктура възлиза на 4,6 млн. лв.
 
Според министъра на транспорта и ръководител на ОП „Транспорт” Ивайло Московски, изпълнителите са извършили перфектно работата си по изграждането на пътния участък, а Фандъкова благодари на живущите в квартал „Надежда” за търпението им докато се отвори един от най-хубавите булеварди в София. Тя обеща, че оставащата втора отсечка от булеварда - от ул. „Хан Кубрат” до надлез „Надежда” ще се отвори през есента на тази година, а през следващата година с метрото ще се достига до центъра на София за 7-8 минути. Министър-председателят пък добави, че булевардът и кварталът са типичен пример за нещата, които се случват в България. За последните няколко години темпа на изграждане на метрото нараства значително. Благодарение на финансирането от европейските фондове чрез ОП „Транспорт” през есента на следващата година то вече ще е с дължина 31 км и ще превозва около 400 хил. пътника на ден.
 
Участъкът от Етап I включва по-голямата част от трасето на булевард „Ломско шосе” и ще работи като временна организация на движението с временни връзки със съседните участъци до завършването им през есента на тази година. Дължината на участъка е 1,8 км, широчина на пътното платно 17 м и два тротоара с широчина по З м. Пътните платна са с по три ленти в двете посоки. По две ленти за движение във всяка посока, една крайна лента за надлъжно паркиране и една крайна лента за велосипедна алея. По цялата дължината на тротоарите на булеварда са засадени над 280 декоративни дървета. На няколко места по дължината му са обособени зелени площи, които са затревени и залесени с декоративна растителност, а покрай тях са монтирани градински пейки.
Изпълнени са връзки с напречните улици и са ремонтирани пътните платна на прилежащите улици, които са използвани за обходни маршрути и за движение на тежкия технологичен транспорт при строителството на метрото под булевард „Ломско шосе”.
Премахнато е амортизираното въздушно улично осветление и е изградено 3,6км ново такова с подземно захранване, нови стълбове и осветителни тела. Въздушните захранвания на сградите от двете страни на булеварда са заменени с нови подземни връзки.
Изградената част от булеварда е изпълнена след построяване на конструкциите на метрото по открит способ под него и засипването им с уплътнена баластра. С оглед намаляването на времето за притесненията на населението, останалите работи по монтажа на оборудването, релсовите пътища и архитектурното оформление на метростанциите, ще се извършва при възстановено движение над тях.
Високото качество на работите и комплексното решение на цялата съпътстваща инфраструктура на възстановения участък от булеварда и на построените конструкции на метрото, са показател, че при използването на средствата от оперативните програми, нещата трябва да се случват на по-високо ниво.
Целта е жителите на районите, през които преминават новите участъци на метрото, да усещат, че става въпрос за по-високи изисквания и оптимални удобства за населението при използването на подобно финансиране. 
 
 

 

 


"Metropolitan" EAD 2016 | All rights reserved
By: xdm