Home     Sitemap     Contacts     BG

Начало на строителството на метроучастък МС 5 (бул. Вл.Вазов) – МС 6 (Театър зад канала) от Етап 1 от проекта за изграждане на Линия 3 на метрото в София

Днес кметът на гр. София Йорданка Фандъкова ннспектира работите по изпълнението на метростанция 6 от Линия 3, която разположена частично под бул. Евлоги и Христо Георгиеви и частично под тротоара от страната на парка „Заимов“, непосредствено преди бул. Янко Сакъзов. Тя е част централния участък на Линия 3, обособена като Етап 1 на Проекта за разширението на метрото в София, който е включен в Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” (ОПТТИ) 2014-2020 г. На инспекцията присъстваха и представители на бенефициента „Метрополитен” ЕАД и изпълнителите в обединение "Метростроителство" – "Трейс Груп Холд" и "Евро Алианс", както и представители на медиите.

Третата линия на метрото в София предстaвлява метродиаметър, пресичащ града в направлението – бул. Вл. Вазов, Централната градска част, кв. Красно село до ж.к. Овча Купел. Тя е с дължина 16 км и 16 метростанции.

Двата от етапите за строителство на Линия 3 – Етaп 1 и Етап, 2 с обща дължина 12 км и 12 метростанции, са обособени в два проекта включени за финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” /ОПТТИ/ на програмния период 2014-2020 г. с местно съфинансиране. Предвид различните условия на строителство и приложимите методи на изграждане, тяхното строителство е с различна продължителност. За основната част от Етап 1, вслючваща 7 метростанции и тунел от МС 6 /Театър зад канала/ през ЦГЧ до кв.Красно село /МС 14/, строителството започна през първото тримесечие на 2016 г. През този период започна изпълнението на договора с фирма Сименс за доставка на 20 метровлака с опция за автоматично управление на движението за двата етапа и на системи за управление, свързани със спецификата на влаковете.

Обявено беше, че от днес започват проектните работи за отделните подобекти на участъка от МС 6 до МС 5, последния участък от Етап 1. Поради спецификата на строителство, този обект, както и предстоящото депо „Земляне”, ще се изпълняват с около 12 месеца по-кратко от първите 7 метростанции от етапа. Тези два подобекта следва да започнат да се строят по подобекти до края на настоящата година и да приключат през първата половина на 2019 г. Цялостното завършване на Етап 1 е предвидено за втората половина на 2019 г. За Етап 2 в момента се провеждат тръжни процедури за избор на изпълнители, като в началото на 2017 г. по подобекти е предвидено неговото започване, а завършването му също е през втората половина на 2019 г.

Началото на тунела на участъка „МС 6 – МС 5” започва северно от метростанция 6, от забой, разположен под изпълнената конструкция на метростанцията. Строителството на този тунел ще се извършва по Нов австрийски тунелен метод, а на самата метростанция – по открит способ в укрепен котлован. Общата дължина на участъка е 850 м, а на метростанцията – 120м РЗП на МС 5 – 4960 м2. Съгласно договора, изпълнителя трябва да извърши всички строителни работи по реконструкция на засяганите инженерни мрежи, изграждането на тунелите, метростанцията, подлезните части и входовете към нея, а така също основните системи за функциониране на трасето - релсов път, електро част, вентилационни, слаботокови и други системи. Постигнатата тръжна цена на участъка е 29,824 млн. лв. Срокът на строителство е - 30 месеца. След приключване на открита обществена поръчка за изпълнител е избрано обединение "Трейс Груп Холд". Обществената поръчка за Инженер-Консултант е спечелена от „НАР Консулт” ЕООД. Основната част от финансирането е от ОПТТИ 2014-2020 г. - Европейски фонд за регионално развитие, с местно съфинансиране. Бенефициент: СО – „Метрополитен” ЕАД

До края на месец октомври 2016 г. общото изпълнение на отделните подобекти от централния участък на Етап 1, МС 6 - МС 14, възлиза на 17%. Тунелопробивната машина за изграждането на двупътните тунели с диаметър 9,4 м, произведена от немската филма „Херенкнехт”, е разглобена и с корби на части се транспортира по р. Рейн, канала Рейн.Дунав и р.Дунав до пристанището в Лом, а оттам с тежкотоварни прицепи се доставя до стартовата шахта. Монтажът й ще завърши през месет март след което ще започне същинското изграждане на тунелите. В момента в специално произведени от горната фирма кофражни форми се произвеждат стоманобетонните сегменти за тунелната конструкция.

 

 


"Metropolitan" EAD 2016 | All rights reserved
By: xdm