Home     Sitemap     Contacts     BG

Кметът на гр. София провери напредъка на работите по изграждането на Линия 3 на метрото

Днес кметът на гр. София Йорданка Фандъкова ннспектира работите по изпълнението на метростанция 14 от Линия 3, която се намира на кръстовището на ул. Житница и бул. Цар Борис III. Тя е част централния участък на Линия 3, обособена като Етап 1 на Проекта за разширението на метрото в София, който е включен в Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” (ОПТТИ) 2014-2020 г. На инспекцията присъстваха и заместник ръководителят на Управляващия орган на ОПТТИ Галина Василева, представители на Столична община, на бенефициентът „Метрополитен” ЕАД и изпълнителите в обединение „Метро-3-2014”, както и представители на медиите.

Отчетено беше, че строителството на участъка се изпълнява в съответствие с графика. Средното изпълнение на 7-те станции е 14,42% към края на месец август, като до края на годината то трябва да достигне 20%.

Фандъкова обеща до края на годината да се изпълнят връзки с локалните платна в района на метростанцията, както и да се възстанови движението на трамвай № 5 в неговото предишно трасе, като движението по ул. Житница ше бъде изпълнено до края на следващата година, когато ще е готово и подземното преминаване под бул. Цар Борис III. До края на лятото на 2017 г. пък ще има готовност за въстановяване на движението по бул. Патриарх Евтимий и бул. България.

 

  

По отношение на тунелите между станциите, които ще се изграждат по щитов метод с ТПМ, е одобрен работния проект за тунела, изготвен от италиански подизпълнители на Главния изпълнител, като са изготвени специалните кофражни форми за производство на сегментите за тунелната облицовка и тунелопробивната машина, произвеждана в Германия. Общото тегло на машината и оборудването към нея е 1600 тона. След приемането на машината в завода производител в началото на месец октомври тя ще бъде разглобена и транспортирана с кораби по р. Рейн, канала Рейн - Дунав и р. Дунав до пристанището в Лом, а оттам с тежкотоварни влекачи – до стартовата шахта в автобусния гараж Земляне. Там до месец февруари 2017 г. тя ще бъде монтирана, а от октомври до февруари ще бъдат произведени 20% от сегментите /тюбингите/ за тунелната конструкция, като същинските тунелни работи ще започнат през месец март 2017 г.

През месец септември приключи тръжната процедура за избор на изпълнител и на първата метростанция на бул. Вл. Вазов, която заедно с тунелния участък до станцията до Театъра „Зад канала” /МС 6/, ще започне да се строи до края на 2016 г. Целият етап трябва да приключи през втората половина на 2019 г.

Етап 2 от изграждането на Линия 3 включва трасето от кв. Красно село през жк. Овча купел до Околовръстното шосе и жп линията София-Перник в долната част на кв. Горна Баня. Трасето на този участък е с дължина 4 км и 4 метростанции. За тях се провеждат тръжни процедури и се подготвят Апликационна форма и Анализ „Разходи-Ползи”, които трябва да приключат до края на месец октомври. Строителството е предвидено да започне в началото на 2017 г. и да приключи също през втората половина на 2019 г.

Постигнатата тръжна цена за Етап 1, в която влизат всички подобекти – трасе, станции, изцяло ново депо и метровлакове, възлиза на 390 млн. евро, а прогнозната стойност на Етап 2 възлиза на 92 млн. евро. Етап 1 е с 80% финансиране от ОПТТИ и 20% съфинансиране от Столична община. Разпределението на финансирането за Етап 2 ще бъде определено след приключване на тръжните процедури.

 


"Metropolitan" EAD 2016 | All rights reserved
By: xdm